Jutranji pogovor z rimskim dopisnikom Jankom Petrovcem

V zadnjih dneh je vzbudila veliko pozornosti graditev hitre železnice med Torinom in Lyonom. Veliki infrastrukturni naložbi nasprotuje Gibanje petih zvezd, češ da je okoljsko sporna in finančno nerentabilna; Liga pa jo zagovarja, ker bo Italijo menda bolje povezala z Evropo. Kakšen je izid tega precej velikega spora med italijanskima vladnima partnericama?

Začasni izid je, poenostavljeno, to, da bo italijanska vlada dokončno odločitev prestavila na čas po evropskih volitvah. Premier Giuseppe Conte je v soboto naložil mešanemu italijansko- francoskemu podjetju, odgovornemu za graditev mednarodnega dela trase, naj predvideni razpis za dodelitev del gradbenim podjetjem, ki naj bi ga objavili danes, nadomesti s poizvedovalnim natečajem; ta naj Italije ne bi zavezoval k ničemur, hkrati pa naj bi vseeno omogočil dobivanje evropskih subvencij.

Ta investicija je vredna približno 9 milijard evrov, kakšnih 40 odstotkov sredstev pa naj bi prispevala Evropska unija.

Ne glede na politično stališče izkušnja Italije uči dvoje: da je nedokončanih projektov v tej državi res veliko in da lahko nadaljevanje zares sproži pospešeno zaposlovanje ter vpliva na rast obsega gospodarstva.

»Tožnica je pregrda, da bi jo kdo sploh hotel posiliti.« S tako utemeljitvijo je prizivno sodišče v jadranskem mestu Ancona oprostilo domnevna posiljevalca neke ženske.

Pri vsem skupaj vzbuja največjo skrb to, da so razsodbo, o kateri govorimo, sprejele tri sodnice.

Bojan Leskovec, Janko Petrovec