Jutranji pogovor s pekinškim sodelavcem Urošem Lipuščkom

Tiskovne agencije poročajo, da naj bi bili v Washingtonu zelo jezni, ker je Kitajska kot prva država že naslednje jutro po katastrofalni letalski nesreči boeinga 737 max v Etiopiji prepovedala polete s temi letali. To naj bi sprožilo prizemljitev teh letal v tako rekoč vseh državah. Ali Kitajska okoliščine po nesreči izkorišča tudi za promocijo svojega novega potniškega letala c 919, ki naj bi za komercialne potrebe začelo leteti konec prihodnjega leta?

Kitajski proizvajalec Comax naj bi na leto izdelal predvidoma 170 letal. To vsaj za zdaj ne bo pomenilo večje grožnje za položaj Boeinga in Airbusa na svetovnem letalskem trgu.

Evropska komisija je sredi preteklega tedna začela slediti trdi politiki Trumpove administracije. Kitajsko je namreč razglasila za sistemskega rivala oziroma nasprotnika.

Kitajska se je uklonila številnim zahtevam, ki sta jih postavila Washington in Bruselj, prvič so jasno opredelili krajo intelektualne lastnine kot kaznivo dejanje. Še naprej pa ostaja Kitajska neomajna pri sistemskih spremembah, ki jih zavrača.

 

Bojan Leskovec