Z več ljubljanskih gimnazij so nam nekateri starši otrok, ki obiskujejo te ustanove, povedali, da naj bi posamezniki iz 4. letnikov v imenu potovalne agencije Mondial Travel, - domnevno naj bi to počele tudi nekatere druge agencije -, pobirali prijavnice, nekateri celo akontacijo za maturantske izlete od dijakov 2. letnikov. Starše je zmotilo tudi to, da je agencija imela sestanek z njimi šele zatem, ko so njihovi otroci že podpisali prijavnico. Da nikakor ne odobravajo angažma t.i. »šolskih agentov«, sporočajo agenciji v zapisu, ki nam ga je posredoval eden od staršev. Tudi sicer ravnatelji govorijo o – kot so se nekateri izrazili – vse bolj agresivnem pristopu potovalnih agencij, ki skušajo pridobiti mlade potnike.

Starejši dijaki zbirajo prijave za maturantski izlet v imenu agencije Mondial in podobnih, ki imajo vse bolj agresiven pristop

Glavni pripombi sta agresiven pristop in začetek promocije že sredi drugega letnika, kot je znano, maturantski izlet poteka konec tretjega. Tako tako so zapisali nekateri starši otrok z gimnazij Bežigrad, Ledina, Poljane, Vič in Šentvid, ki se s tem načinom promocije nikakor ne strinjajo. Posamezni starši so nam zaupali, izpostavljati se ne želijo, da so dijaki iz četrtega letnika od mladoletnih dijakov v drugem letniku zbirali prijave za maturantski izlet, ta poteka konec tretjega letnika, nekateri so zbirali tudi akontacijo. Dijaki so se za prijavo morali odločili v enem dnevu, še preden je bil program izleta staršem – sestanek naj bi bil pravzaprav sklican po njihovem urgiranju – sploh predstavljen.

Angažiranje t. i. »šolskih agentov« je po mnenju nekaterih staršev nedopustno

Andrej Kačič iz agencije Mondial Travel na vprašanje, kako komentira, da so določeni dijaki iz četrtega letnika domnevno zbirali prijave in akontacije, konkretno ni odgovoril oz. zanikal, je pa zapisal, da so njihove dejavnosti vselej v skladu z navodili posamezne izobraževalne ustanove in veljavne zakonodaje, da pa so del njihove promocijske ekipe tudi mladi med 18. in 28. letom starosti, ki delo opravljajo prek espeja oz. študentskega servisa. Neuradno naj bi Mondial sicer obljubil, da bo pobrano akontacijo vrnil, nekateri starši pa naj bi celo prejeli prve položnice z rokom plačila 1. april.

Agencije so poiskale druge načine, kako pridobiti dijake

Domnevno naj bi dijake, ki naj bi pomagali agenciji deliti propagandno gradivo, kot so nam nekateri starši povedali, agencija nagradila tudi s popusti ali celo brezplačnimi izleti :

Organizacija maturantskih izletov je postal velik posel, tudi zato očitno nagovarjajo vse mlajše dijake. Ravnateljica 3. gimnazije Maribor Marija Lešer pravi, da so predstavniki agencij postali zahtevni, njihove metode opisuje kot nasilne.

»Nazadnje sem morala, če grobo rečem, spoditi predstavnika dveh agencij, ki sta šla med odmori v razrede. Dijake celo kličejo po telefonu.«

Če bo treba, bo Marija Leše klicala tudi policijo:

»Človek je lahko prijazen enkrat, dvakrat, največ trikrat. Ampak mene je streslo takrat, ko mi je dijakinja rekla, da se ne počuti dobro, celo ogroženo. Če se bo zadeva ponovila, zagotovo o tem ne bom premišljala.«

Pred leti – zdaj ne več – so pritiskali tudi na dijake Gimnazije Kranj. Ravnatelj Franc Rozman opiše: »V smislu, da potem v vsakem oddelku poskušajo dobiti kakšnega predstavnika, ki zbira prijave, da jih posebej kličejo.«

Herman Pušnik, ravnatelj 1. gimnazije Maribor, poudari, da sodelujejo z agencijami, a da določijo pogoje, ki morajo veljati za njihovo strokovno ekskurzijo: »Trudimo se, da ekskurzija dobi vsebino, zato postavljamo pogoje.« Od agencije pričakujejo korekten odnos v postopku izbire in sami izvedbe ekskurzije.

»Doslej so izkazali korekten odnos, tudi Mondial, ki je pred leti v takšni obliki izvedel eno od ekskurzij. Torej se da, treba je postavili jasne pogoje. Je pa res, da poskušajo zelo zgodaj, že v drugem letniku, nagovoriti dijake, da se čim prej odločijo, ponujajo jim izlete, ki so zunaj našega pouka.«

Tina Lamovšek