Čeprav teoretično vemo, katera živila našemu telesu najbolj koristijo, se pogosto težko upremo energetsko prazni hrani, kot so različne sladkarije, čokolade in peciva, in sladkim pijačam. Da se nam cedijo sline, pogosto poskrbijo oglasi z mikavno vsebino. Velik vpliv imajo posebno na otroke in mladostnike. Živilski in zdravstveni strokovnjaki želijo zato z različnimi ukrepi omejiti ali popolnoma izriniti izpostavljenost tovrstemu oglaševanju.

Živilski in zdravstveni strokovnjaki želijo z različnimi ukrepi omejiti ali popolnoma izriniti izpostavljenost oglasom nezdrave prehrane

Čeprav teoretično vemo, katera živila našemu telesu najbolj koristijo, se pogosto težko upremo energetsko prazni hrani, kot so različne sladkarije, čokolade in peciva, in sladkim pijačam. Da se nam cedijo sline, pogosto poskrbijo oglasi z mikavno vsebino. Velik vpliv imajo posebno na otroke in mladostnike. Živilski in zdravstveni strokovnjaki želijo zato z različnimi ukrepi omejiti ali popolnoma izriniti izpostavljenost tovrstemu oglaševanju.

Večina oglaševanih izdelkov sodi na področje hrane, še posebno nezdrave. Oglasi delujejo vedno bolj na čustveni ravni – pogosto otrok ne loči, ali gre za programsko vsebino ali oglas. Prepoznavanje oglaševanja kot pomembnega dejavnika pri razvoju prehranjevalnih navad je sicer del Nacionalnega programa o prehrani in telesni dejavnosti za zdravje do leta 2025, ki poteka z geslom Dober tek, Slovenija.

Sogovorniki poudarjajo, da je Slovenija na tem področju izredno dejavna. Katja Povhe Jemec z Ministrstva za zdravje navaja prehranske smernice za oblikovanje pravil ravnanja za zaščito otrok pred neprimernimi komercialnimi sporočili, sprejete leta 2016. Pravila so namenjena kot pomoč pri razlikovanju, katera živila so primerna za nagovarjanje otrok k rednemu uživanju. K odgovornejšemu oglaševanju se je zavezal tudi kmetijski in živilski sektor. Sektor mlekarstva se je zavezal, da bo med drugim zmanjšal količino dodanega sladkorja, aktivnosti napoveduje tudi sektor pekarstva, od vsega začetka pa sodeluje sektor brezalkoholnih pijač v okviru projekta Zaveza odgovornosti v praksi iz leta 2015.

Najboljši zgled so starši oz. ima družinsko okolje lahko velik vpliv na to, kakšne vedenjske vzorce bodo otroci posnemali pozneje v življenju.

Tina Lamovšek