Potem ko je Agencija za civilno letalstvo letos poleti po obširnem nadzoru ugotovila, da edini nacionalni letalski prevoznik Adria Airways ni več sposoben plačevati svojih obveznosti, je lastnikom – nemškemu finančnemu skladu 4K Invest – s ciljem dolgoročne finančne vzdržnosti naložila dokapitalizacijo podjetja. Do zdaj naj bi bila Adria dokapitalizirana s 4 milijoni evrov, a za kakšno vplačilo naj bi šlo, niso razkrili. Ali bo to vplačilo zadovoljilo Agencijo, ki Adriji grozi z odvzemom operativne licence za letenje, bo znano predvidoma v prihodnjem letu. Več v prispevku Simeone Rogelj.

Napovedi so slabe, potniki že zdaj raje letijo z drugimi letalskimi družbami

Potem ko je Agencija za civilno letalstvo letos poleti po obširnem nadzoru ugotovila, da edini nacionalni letalski prevoznik Adria Airways ni več sposoben plačevati svojih obveznosti, je lastnikom – nemškemu finančnemu skladu 4K Invest – s ciljem dolgoročne finančne vzdržnosti naložila dokapitalizacijo podjetja. Do zdaj naj bi bila Adria dokapitalizirana s 4 milijoni evrov, a za kakšno vplačilo naj bi šlo, niso razkrili. Ali bo to vplačilo zadovoljilo Agencijo, ki Adriji grozi z odvzemom operativne licence za letenje, bo znano predvidoma v prihodnjem letu. Kot pojasnjuje direktor Agencije za civilno letalstvo Rok Marolt imajo Adrijini lastniki še do konca leta možnost predložiti dokazila o zagotovitvi dolgoročne solventnosti:

V primeru, da dokazil ne bomo prejeli, bomo v začetku naslednjega leta ukrepali v skladu z našimi pooblastili.

Če višina vplačanih sredstev ne bo dovolj visoka, se Adriji lahko zgodi, da bodo njena letala prenehala leteti. Finančne težave prej ali slej načnejo tudi najbolj pomembno področje, to je varnost letalskega prevoza. Dolgoletni prvi mož podjetja Peter Grašek pa meni:

Sklepam, da je edini cilj, da Adria neha poslovati. Krivdo za prenehanje poslovanja pa želijo naprtiti nekomu tretjemu, to je regulator.

Adrija samo Kontroli zračnega prometa dolguje več kot milijon evrov, v Petrolu odprtih obveznosti ne razkrivajo, eden od večjih upnikov pa so tudi brniško letališče in podjetja pri katerih Adrija najema letala. Z vprašanjem ali se bo aktualna ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek smo se obrnili tudi na infrastrukturno ministrstvo, a v odgovor so nam ponudili vprašanje, kakšno ukrepanje in zavzemanje imamo v mislih. Zdi se, kot da politiki – potem ko je Nemcem za drobiž prodala nekdaj državno Adrijo – za to in več kot 400 zaposlenih v njej pravzaprav ni več mar.

 

 

 

Simeona Rogelj