Prvi na obisku

Trgovina, v katero je dobro priti pripravljen

Rifuzl je prva slovenska trgovina, ki je popolnoma brez plastične embalaže; nekatere izdelke brez embalaže je mogoče dobiti še v približno 90 drugih trgovinah

49037969_348517012608138_4910295548122103808_o
foto: Fasebook stran Rifuzl

Se še spomnite časov, ko ste morali v trgovini prodajalki ali prodajalcu, ki je stal za pultom, povedati, kaj bi želeli kupiti ter koliko, potem pa vam je naročeno odmeril, stehtal in zavil v papir? V nekoliko drugačni obliki se takšen način nakupovanja znova vrača, a s poudarkom na zmanjšanju količin zavržene embalaže. Konec decembra je tako v Ljubljani odprla vrata trgovina Rifuzl, prva v celoti brez plastične embalaže. V njej je mogoče kupiti različna živila, kozmetiko in nekatere pripomočke za t. i. imenovani zero waste način življenja. Postopek nakupa opisuje soustanoviteljica trgovine Manca Behrič:

“S seboj prinesete svojo embalažo, jo najprej položite na tehtnico in nanjo prilepite nalepko, ki pove, kakšna je teža te posode. Greste do živila, ki ste ga izbrali, in naložite v posodo. Zadnja postaja je blagajna, kjer še enkrat stehtamo – tokratno napolnjeno – posodo. Odštejemo težo posode od skupne teže in pripravimo končni račun.”

Ena od želja ustanoviteljev je, da bi lahko v njuni trgovini povprečna družina dobila čim več ali vsa živila, ki jih potrebuje v svojem gospodinjstvu. Različnih trgovin, v katerih je mogoče vsaj del stvari dobiti brez embalaže, je v Sloveniji sicer nekaj manj kot 90, a da dobiš vse, kar potrebuješ, je treba iti na več različnih krajev. Po dobrih treh tednih obratovanja Rifuzla sta z obiskom zadovoljna, pravi soustanovitelj Primož Cigler in nadaljuje, da se v trgovini ustavljata dva tipa ljudi:

“Eno so mladi pari ali družine; ljudje, ki jim je zelo pomembna skrb za okolje in želijo za svoje otroke pustiti svet vsaj v takšnem, če ne lepšem stanju, kot je danes. Drugi pa so tisti, ki živijo v okolici, ki se sprehajajo mimo, opazijo napis, se jim zdi zanimivo in stopijo notri. Njim pa je treba malo več razložiti glede koncepta trgovine.”