Ženske podjetnice: ključna je vztrajnost

V Ljubljani so se srečale podjetnice, ki so obiskovale program Podjetnost je ženskega spola

foto: Prvi

Kostumografinja in oblikovalka Mateja Čibej vodi zagonsko podjetje, ki se ukvarja z izdelavo nedrčkov za ženske, ki so zbolele za rakom na dojki. Po izdelkih povprašujejo iz Nove Zelandije, ZDA, ena od strank prihaja iz Izraela. Idejo za podjetje je dobila iz osebne izkušnje.

“Ko sem bila stara 13 let, je moja mama umrla za rakom na prsih. In ko spremljam ženske, kako malo možnosti imajo, da se po operaciji vnovič počutijo ženstveno, sem se postavila v njihovo kožo in ugotovila, da si jaz ne bi želela nositi klasičnih izdelkov, temveč bi se tudi jaz želela počutiti ženstveno.”

Leto in pol se z vodenjem meditacije ter osebnim svetovanjem ukvarja Maja Križnar, lastnica podjetja Mična Cvetlična, ki je napisala tudi knjigo z osebnimi izkušnjami. Potem ko je dobila odpoved, si ni več želela v običajno službo, prepričalo jo je podjetništvo. Zdaj jo vabi tujina.

“Ravnokar sem prišla iz Londona in bom odšla nazaj na prakso. Res je, da je za določene panoge pri nas dobro poslovno okolje, ampak sebe vidim v pisanju in zato bom priložnosti iskala v tujini.”

Jasna Rojko je diplomirana pravnica, kljub vpisu na magisterij je fakulteto opustila in zdaj je vodja frizersko-kozmetičnega salona. Najtežje je bilo premagati razmišljanje o tem, da je najpomembnejša izobrazba in da se odločiš ter slediš svoji poti.

Septembra sta podjetje Butični gospodični odprli Nina in Špela – organizirata rojstnodnevne otroške zabave, na katerih imajo otroci občutek, da so del pravljice. Kot pravi Špela, so bili začetki težki. Veliko stvari storiš sam, saj imaš omejen proračun – toda če verjameš vase, ti lahko uspe. Vsem, ki razmišljajo o podjetniški poti, svetuje:

“Naj nehajo samo razmišljati, ampak ukrepajo in storijo svoj prvi korak. Lahko je govoriti, saj bom, saj bom. Prvi korak zahteva veliko poguma, ampak naredite ga, ker se izplača.”