Torkov kviz na Prvem.

Največ novih potnikov je pridobil javni, mestni potniški promet, nekdaj naš največji letalski prevoznik pa jih je precej izgubil

Lani smo vsi prebivalci Slovenije skupaj na svojih vsakdanjih poteh opravili več kot 12 milijard kilometrov,” razloži Apolonija Oblak Flander, vodja oddelka za statistiko transporta, turizma in informacijske družbe na Statističnem uradu RS.

To je približno tolikšna razdalja, kot če bi 300.000-krat obšli Zemljo po ekvatorju.

To na prebivalca pomeni približno 7.200 kilometrov, kar je enako kot razdalja od Ljubljane do najsevernejše točke Evrope (Nordkappa) in nazaj. Avtomobil je pri nas še vedno glavno prometno sredstvo za opravljanje vsakodnevnih poti – lani smo Slovenci slabih 70 odstotkov vseh svojih poti opravili kot vozniki ali sopotniki. Drugi najpogostejši način premikanja je bilo pešačenje, daleč za njim pa so kolesarjenje in javna prevozna sredstva.

Na poteh do enega kilometra je bilo več poti opravljenih peš kot z avtomobilom. Na vseh drugih razdaljah pa je kot način premikanja prevladoval avtomobil.

Največ naših poti se na delovni dan začne med 7. in 8. uro zjutraj, pa med 3. in 4. uro popoldne – čas prometnih konic. Na nedelovni dan pa se od doma odpravimo pozneje, med 10.00 in 11.00. Največje povečanje prepeljanih potnikov v letu 2017 so imeli v javnem mestnem linijskem prevozu – skoraj 62 milijonov potnikov, kar je skoraj 20 odstotkov več kot leto prej. Za največjega letalskega prevoznika pri nas Adrio Airways pa se zdi, da ne zna izkoristiti trendov rasti potovanj v letalskem prometu.

Naš največji letalski prevoznik je prepeljal 1,2 milijona potnikov, kar je bilo za kar 17 odstotkov manj kot v prejšnjem letu. Na drugi strani pa imamo v letalskem prometu več poletov – na slovenska mednarodna letališča je v letu 2017 prispelo ali pa z njih odpotovalo 1,7 milijona potnikov, kar je bilo za kar 20 odstotkov več kot prejšnje leto.

Darja Pograjc