Varčna vožnja

S prilagoditvami pri vožnji je mogoče privarčevati do 10 % stroškov goriva

Da bi vozili bolj varčno, moramo najprej seveda izbrati pravi avto, razlaga Danijel Granda, vodja programa varčne vožnje in inštruktor varne vožnje pri AMZS. Sledi priprava na pot, njeno načrtovanje in poznavanje terena. Območju, ki ga poznamo, lažje prilagodimo vožnjo tako, da porabimo čim manj goriva. Na manjšo porabo pa vpliva tudi stanje vozila:

“V pnevmatikah moramo vedno imeti malo višji tlak, kot to predpiše proizvajalec. Približno pol bara več. Na ta način bo naša poraba 3 % manjša. Bo pa tudi avto manj udoben kot prej.

Na porabo goriva vpliva tudi način, na katerega speljujemo in ustavljamo. “Če je le mogoče, speljemo v nizki prestavi brez dodajanja plina. Ko avto prestavimo za dolžino enega avtomobila, pa že prestavimo v višjo prestavo. Ves čas vozimo tako, da plin pritiskamo čisto do konca. V višjo prestavo menjamo pri približno 2000 vrtljajih. Vmes mora biti naša vožnja čim bolj konstantna,” razlaga Granda in dodaja, da naj bo varnostna razdalja pri varčni vožnji po avtocesti 4-sekundna, ne 2-sekundna. Na ta način lažje prilagodimo svojo vožnjo.

Če ste ob tem pomislili, da je varčna vožnja enako počasna vožnja, sogovornik pravi, da ni tako:

“Ko izvajamo tekmovanja v varčni vožnji, praviloma tisti, ki je najhitrejši, porabi najmanj. Razlog pa je to, da v seštevku pri počasni vožnji na koncu ne porabimo manj goriva, zato ker ga porabljamo dalj časa.”

Osebno vozilo v prostem teku porablja med 0. 75 do 1 litra goriva na uro. Prav zaradi tega ni smiselno, da bi ob daljšem čakanju recimo v koloni, ugašali gretje ali klimo, saj s tem ne bomo veliko privarčevali. “Raje ostanite na toplem oziroma hladnem, ker s tem ne boste rešili sveta,” poudarja sogovornik.

Andreja Gradišar