»V kapeli se je čas ustavil, pravzaprav je tekel v drugo smer, kakor da bi kazalce na uri prestavil za štiriindvajset ur nazaj na prejšnji dan… od včeraj ali pa izpred sto let…« Umberto Eco

Kazalci časa se usmerjajo nazaj tudi na Festivalu Radovljica, ki se vsebinsko posveča historični glasbi. Festival se razplamti vsako leto v vrhuncu poletja in v srednjeveško Radovljico ponese vzdušje glasbe minulih stoletij.

Letošnji festival je že 36. Otvoril ga je koncert ansambla Capella de la Torre z glasbo mestnih piskačev renesančne Evrope. Skupaj se bo zvrstilo deset skrbno izbranih in programsko premišljenih koncertov. Mnogi od njih v glasbo prinašajo nova glasbeno-zgodovinska spoznanja, tudi z viri, ki so se ohranili v naših glasbenih arhivih. Tako bo na primer eden od koncertov posvečen izvedbam najstarejšega repertoarja iz kodeksov Tomaža Hrena, ki so se ohranili v Narodni in univerzitetni knjižnici v Ljubljani. Nekatere skladbe so unikum. Ta poznorenesančna glasba bo zazvenela v izvedbi The brabant ansambla. Na zgodovinskem klavirju bo pianist Mikayel Balayan izvajal glasbo dveh ljubljanskih virtuozov iz 18. stoletja: Františka Josefa Benedikta Dusika in Francesca Pollinija. Spoznati pa bo mogoče tudi plesno glasbo Isaaca Poscha v izvedbi glasbenega ansambla musica cubicularis in plesnega ansambla Cortesia. Vmes se bodo zvrstili sporedi širokega razpona: od svojstvene interpretacije zvočnega sveta vikingov do pesmi nemške romantike. Vsak koncert torej prinaša svojo glasbeno in zgodovinsko zgodbo.

Vsebino 36. festivala Radovljica bodo ob glasbenih posnetkih predstavili: Domen Marinčič, umetniški vodja festivala, Marija Kolar, predsednica organizacijskega Društva ljubiteljev stare glasbe Radovljica in dr. Klemen Grabnar, znanstveni sodelavec Muzikološkega inštituta ZRC SAZU, ki je pripravil prepis partitur in študijo o glasbenih kodeksih Tomaža Hrena.

 

Simona Moličnik, Prvi