Viadukt Monardi je velik viadukt, ki je zgrajen tako, kot so takrat znali. Leta 2016 so izvedli sanacijo viadukta, ki bi morala biti narejena kakovostno, saj sicer lahko pride še dodatnih napak. O tem, kaj lahko gre narobe pri takšnih objektih, je Tjaša Škamperle vprašala Marjana Pipenbaherja iz biroja Ponting, ki je projektiral več mostov in viaduktov.

Zakaj se je kljub sanaciji v Genovi zrušil viadukt, preiskovalci še ugotavljajo. Slovenski viadukti so po mnenju strokovnjaka kakovostnejši.

Viadukt Monardi, ki se je danes zrušil na avtocesti A10 pri Genovi, je star 51 let. Zakaj se zrušil, preiskovalci še ugotavljajo. Po prvih informacijah naj bi popustila nosilna konstrukcija oziroma je popustil eden od avtocestnih stebrov – po poročanju italijanskih medijev naj bi imel viadukt ves čas strukturalne probleme – stroški vzdrževanja so menda tako visoki, da bi ga bilo ceneje porušiti in zgraditi na novo. Zrušili sta se vozišči v obe smeri v dolžini 50 do 100 metrov na višini 45 metrov. Z avtoceste je zletelo vsaj 10 vozil, saj je bila zaradi močnega dežja vidljivost zelo slaba. O tem, kaj lahko gre narobe pri takšnih objektih, je Tjaša Škamperle vprašala Marjana Pipenbaherja iz biroja Ponting.

Viadukt Monardi je velik viadukt, ki je zgrajen tako, kot so takrat znali. Leta 2016 so izvedli sanacijo viadukta, ki bi morala biti narejena kakovostno, saj sicer lahko pride še do dodatnih napak.

“Take vrste most v svojem konstrukcijskem konceptu ni najbolj stabilen, zato bi morali nenehno delati monitoring.”

Marjan Pipenbaher je projektiral več mostov in viaduktov – tudi črnokalskega in nazadnje most čez Pelješac, katerega avtor in odgovorni projektant je.

“Slovenski viadukti so kakovostni, s stabilno konstrukcijo in stalnim vzdrževanjem. Dars je bil zelo strog do izvajalcev, saj je namesto 2-letno zahteval 10-letno garancijo.”

Prvi