Aktualna azerbajdžanska afera, v katero je vpleten poslanec SNS-a Zmago Jelinčič Plemeniti, je dober kazalec, kje je šibka točka slovenske politike – v korupciji pri poslancih. Na to opozarjajo v organizaciji Transparency International Slovenija, da je pred Slovenijo še veliko dela na področju preprečevanje korupcije pri poslancih, pa ugotavlja tudi Greco.

Pred Slovenijo je še veliko dela na področju preprečevanja korupcije pri poslancih, ugotavlja Greco

Aktualna azerbajdžanska afera, v katero je vpleten poslanec SNS Zmago Jelinčič Plemeniti, je dober kazalec, kje je šibka točka slovenske politike – v korupciji pri poslancih. Na to opozarjajo v organizaciji Transparency International Slovenija. Njihovemu razmišljanju pritrjuje tudi zadnje poročilo skupine držav proti korupciji pri Svetu Evrope Greco, češ da ima naša država največ nezadostno izpolnjenih priporočil prav pri preprečevanju korupcije pri poslancih.

Najmanj napredka, kot je v poročilu zapisal Greco, smo torej naredili pri preprečevanje korupcije pri poslancih in državnih svetnikih. »Izstopajo predvsem poslanci državnega zbora in državni svetniki, pri katerih na žalost ostajajo tri priporočila, ki niso ustrezno izpolnjena. »Tu ni bil narejen nikakršen napredek, odkar so bila priporočila objavljena prvič že pred leti, kar je seveda slaba popotnica in se nekako to kaže že v tem sklicu državnega zbora,« komentira poročilo generalni sekretar Transparency International Slovenija Sebastijan Peterka.

“Azerbajdžanska korupcijska afera je slaba popotnica za nov sklic državnega zbora.”

Peterkove besede se nanašajo na primer poslanca SNS Zmaga Jelinčiča, ki ga Svet Evrope sumi sprejemanja odkupnine iz Azerbajdžana. V nevladni organizaciji že več let pozivajo k sprejemu poslanskega kodeksa. Kot razlog v TI Slovenija navajajo pomanjkanje politične volje. Greco je namreč kodeks etike priporočil že leta 2013.

Slovenija je sicer izpolnila 14 od 19 priporočil iz prejšnjega poročila.

Dober zgled – tako poročilo Greca – je področje tožilstva; tu so bila priporočila v celoti izpolnjena.

Pri sodstvu pa ostaja odprto vprašanje spremembe postopka, ki bi ustrezno omejile vpliv politike pri imenovanju sodnikov.

Tina Lamovšek