V vrtcu Vrhnika v teh dneh otroci razigrano čofotajo po mlaki, lovijo žabe, obdelujejo gredice, skrbijo za skalnjak in se družijo s kuro in petelinom, ki domujeta v majhnem prenosnem kokošnjaku v t.i. naravnem kotičku za vrtcem. Tako usvajajo načela permakulturne etike. Obiskal jih je Lea Ogrin.

Otroci petih evropskih držav se učijo načel permakulturne etike, med njimi tudi otroci iz Vrtca Vrhnika

V vrtcu Vrhnika v teh dneh otroci razigrano čofotajo po mlaki, lovijo žabe, obdelujejo gredice, skrbijo za skalnjak in se družijo s kuro in petelinom, ki domujeta v majhnem prenosnem kokošnjaku v t.i. naravnem kotičku za vrtcem. Tako se učijo načel permakulturne etike.

Otroci v permakulturi (Children in Permaculture) je evropski projekt, ki se je pričel septembra 2015 in bo trajal do avgusta 2018. V njem sodelujejo Slovenija, Italija, Romunija, Velika Britanija in Češka. V zadnjih treh letih so iskali primere dobre prakse in si izmenjavali izkušnje ter mnenja. Namen projekta je spodbujanje etičnih načel permakulture: skrb za ljudi, skrb za naravo in pravično delitev, v šolah in vrtcih.

Primer dobre prakse je zagotovo Vrtec Vrhnika, kjer spodbujajo otroke, da čim bolj samostojno raziskujejo naravo. Tako so otroci v mlaki za vrtcem opazovali nastanek mresta, paglavce, ki so sledili, zdaj pa že lovijo žabe. Poleg tega jim družbo delata tudi kokoš in petelin, ki sta čisto krotka in otroci si ju podajajo iz naročja v naročje. Kuri pa medtem sproščeno zatisneta oči. Vzgojiteljice povedo, da tako kot otroci, tudi kokoški uživata v njihovi družbi in otroke pogosto poiščeta kar sami.

Zelo lepo je videti kako nežni so otroci z živalmi in kako nežne so živali v zameno z njimi, pove vzgojiteljica Anja Petelin. Otroci se naučijo veliko več, če se učijo med gibanjem in znanje, ki ga usvojijo, če naravo raziskujejo samostojno, se jim veliko bolj vtisne v spomin, kot pa ob prebiranju knjig ali gledanju poučnih filmov, še doda.

Čeprav je obdelovanje gredic najbrž prva stvar na katero pomisli večina ob omembi besede permakulutra pa je ta dejavnost najmanj priljubljena med otroki. Se pa neizmerno zabavajo, ko kopljejo po zemlji in odkrivajo življenje, ki je na prvi pogled očem skrito.

Glavni namen projekta Otroci v permakulturi pa je razvoj gradiv, ki bodo pedagoškim delavcem v formalnem in neformalnem izobraževanju, kot tudi staršem, pomagala da lažje vpeljejo permakulturna načela in principe v delo z otroki.

Tako bodo partnerji projekta kmalu ponudili gradiva za delo s predšolskimi otroci (3 do 6 let) ter osnovnošolci (7 do 12 let).

Lea Ogrin