Slovenija je prva na svetu uvedla kategorizacijo ponudnikov

Vračanje k naravi je trend, ki ga je opaziti v zadnjih letih. Ne samo dnevno preživljanje časa zunaj, ljudje si želijo tudi prenočiti stran od betona. Tako je vse več povpraševanja in ponudbe za glamping. Izraz je skovanka dveh tujk: glamour in camping, kar prevedemo kot glamurozno oz. luksuzno kampiranje. Kot pri vsakem področju, ki postane priljubljeno, so se tudi tu pojavili ponudniki, ki se oglašujejo kot glamping, čeprav to niso. 

Začetke glampinga nekateri povezujejo z nomadskimi plemeni, njihovo množično uporabo v turistične namene pa so opazili na prelomu iz 19. v 20. stoletje, ko je višji sloj iz Evrope in Amerike odhajal v Afriko na dogodivščine v safari. Tudi sodobni svet sledi temu, glamping prenočišča rastejo kot gobe po dežju, zato se je ime tudi razvrednotilo.

Glamping prenočišč ne najdemo samo v obliki dobro opremljenih šotorov in lesenih hišk, kot pove urednica  revije International Glamping Business Steph Curtis-Raleigh.

“Opazili smo, da ima vsaka država svoj inovativen pristop k tej turistični ponudbi. V Združenem kraljestvu tako najdemo male, butične glamping lokacije z različnimi nastanitvenimi kapacitetami. Včasih so predelani stari avtobusi ali celo letala. V veliki meri gre torej za nenavadne in domiselne ideje. Na Portugalskem, v Španiji in Italiji to povezujejo z agriturizmom. Tam so vasi, ki običajno ne privabijo veliko turistov. S privabljanjem turistov na oddaljene dele države pa regenerirajo turizem.

V Sloveniji so cene za nočitev v glampingu od 90 do 400 evrov na noč, v tujini seveda lahko cena doseže več tisoč evrov. Zakaj so ljudje pripravljeni plačati več za prenočitev v naravi in stik z naravo? Direktorica podjetja Swan events, ki se ukvarja z organizacijo dogodkov, Karen Cooke:

“Mislim, da je to posledica tega, v katero smer se obrača ves svet. Imamo več zavedanja o okolju in kaj se dogaja. Sicer pa, zakaj si ne bi želel biti v glampingu, zakaj bi bil raje v hotelu? Poleg tega pa – in Slovenija vodi v tem – glampingi ponujajo še številne druge dejavnosti. Ljudje si želijo zunanjih dejavnosti, želijo si smučati, jahati, pohodništva … in to je del okolja. “

V Sloveniji smo tako dobili že dva glampinga, ocenjena po kriterijih znamke World of glamping, in sicer Olimia Adria Village v Podčetrtku, ocenjen s petimi zvezdicami, in Garden Village Bled s šestimi zvezdicami.  

 

 

 

 

 

Tina Lamovšek