Igriv neworleanški swing v ljubljanski izvedbi

Počeni škafi so ulični swing bend, ki ga lahko mimogrede srečate na ljubljanskih ulicah. Ideja spontanega muziciranja je vse od njihove ustanovitve (2012) počasi preraščala v nekaj bolj resnega in se končno udejanjila v obliki prvenca Stroj za sušenje solz. V Pesmi v žepu nam bend in nastajanje plošče predstavljata tekstopisec in ustanovitelj Škafov Jernej Juren ter pevka Marjeta Prudič.

Zasedba posega po neworleanškem zvoku izpred stotih let, vse od Marjetinega prihoda pa se vedno bolj približuje tudi šansonu:

“V bistvu je ena taka mešanica swinga in šansona hkrati … Vsi imamo predvsem radi to glasbo in posledično poslušamo dosti te glasbe, drugače ne bi mogli na ta način delati.”

Marjeta Prudič, pogovor za Pesem v žepu

 

Poleg sproščenega glasbenega izraza Počene Škafe odlikujejo tudi izvirna besedila v slovenščini. Njihovo ustvarjanje je, kot priznava Jernej, poseben izziv:

“Jaz se zelo veliko naslanjam na formo tega hot jazza, tega časa, ko je bil jazz res najbolj popularna glasba na svetu. Teh nekih iskrivih, zelo ironičnih besedil, ki so na površini enostavna, pa skrivajo eno morje pod sabo. In potem poskušam tudi tako pisati.”

Jernej Juren, pogovor za Pesem v žepu

 

Počeni škafi so obrisali prah z zvoka, ki je pri nas odmeval pred desetletji, ter k njemu pristopili na spontan, neobvezujoč način. Jernej pravi, da je v ulični glasbi New Orleansa našel tisto, kar je v dvajsetih letih svojega ukvarjanja z glasbo pri nas pogrešal:

“Ravno prav te živosti, te prilagodljivosti, tega mogoče ne nekega velikega kompliciranja, ampak hkrati te očarljivosti, te preprostosti. In to je – še posebej za glasbenike, ki so navajeni večinoma igrati iz not – velik problem to ujeti. Ker se jim zdi ta preprostost dolgočasna, hkrati pa tudi mogoče dostikrat ne znajo slišati, koliko enih stvari se dogaja v njej.”

Jernej Juren, pogovor za Pesem v žepu

 

Prav zato se je v šestih letih delovanja skozi bend sprehodilo kakih 30 glasbenikov. Do danes so poleg Jerneja Jurna (ribežen) in Marjete Prudič (vokal, klarinet) ostali še Matevž Zlatnar (trobenta), Andraž Gnidovec (pozavna), Primož Petohleb (helikon, bariton), Tadej Kovačič (kitara) in Jakob Grčman (bendžo, kontrabas).

 

Teja Klobčar