Osnova današnje sheme prog LPP izvira iz leta 1971

Simon Koblar, raziskovalec na Urbanističnem inštitutu RS, je pripravil predlog alternativnega omrežja javnega potniškega prometa (JPP)

foto: Uporabnik:BurekBuster.

Njegova magistrska naloga je v strokovni javnosti vzbudila veliko zanimanja. Predavanja na Urbanističnem inštitutu RS, kjer jo je predstavil, so se udeležili študenti, arhitekti, strokovnjaki s področja trajne mobilnosti in celo predstavniki mestne občine ter Ljubljanskega potniškega prometa. Raziskovalec na Urbanističnem inštitutu RS Simon Koblar je napisal Predlog alternativnega omrežja javnega potniškega omrežja v Ljubljanski urbani regiji, v katerem je razdelal pomanjkljivosti trenutnega sistema in predlog prevetritve, ki jo ljubljanski javni promet gotovo potrebuje, saj je shema avtobusnih prog, kakršno poznamo danes, v osnovi še precej podobna tisti iz leta 1971.

“Težava, ki sem jo jaz prepoznal je, da se trenutno omrežje dopolnjuje, popravlja, dodaja se črke, linije. Na koncu jih je zelo veliko. Jaz upam dati roko v ogenj, vsaj levo, da nas večina ne pozna več kot 10 linij. Sigurno nihče ne ve, koliko je vseh.”

Statistika kaže, da predvsem na mestnih linijah število potnikov upada – na leto jih je slabih 38 milijonov. Medtem ko povprečen uporabnik uporablja zgolj 2 ali 3 mestne linije, je vse ostalo balast, ki se mu raje izogne. Kako povečati številko uporabnikov? Ker smo ljudje naravnani k temu da iščemo enostavne rešitve, potrebujemo enostavnejši in učinkovitejši sistem javnega potniškega prometa (JPP).

“JPP na splošno se dejansko tiče vsakega. Tudi če se mu mogoče trenutno to ne zdi, ga pa morda v starosti čaka odvisnost od JPP, ko recimo ne bo več mogel voziti osebnega avtomobila.”

Svoj predlog alternativnega omrežja JPP Simon Koblar opisuje v spodnjem posnetku.