Ustanoviteljica družb Mediana v Sloveniji in v državah nekdanje Jugoslavije o zanesljivosti javnomnenjskih anket in napovedi v volilnem letu, ki nas čaka.

Ustanoviteljica družb Mediana v Sloveniji in v državah nekdanje Jugoslavije napoveduje hudo bitko na parlamentarnem pragu

Super volilno leto se je že začelo – junija bomo izbirali nove poslance, novembra župane in svetnike, prihodnjo pomlad pa še evroposlance. Politična temperatura je v državi vse višja, meri pa jo tudi gostja našega intervjuja, Janja Božič Marolt.
Je ustanoviteljica družb Inštitut za raziskovanje trga in medijev Mediana v Sloveniji in v državah nekdanje Jugoslavije, članica in predsednica Oglaševalskega razsodišča, predavateljica na različnih fakultetah. Sodeluje v pomembnih mednarodnih stanovskih organizacijah, slovenska javnost pa jo zagotovo najbolj pozna po njenih analizah političnega, zlasti volilnega dogajanja.

»Odkar delamo raziskave ni bilo zgodbe, ki bi tako ogrozila doslej v anketah vodilno stranko SDS in odprla prostor drugim, konkretno stranki Marjana Šarca, kot je bila to afera s posojilom stranki iz BIH,«

Potrdila je, da podatki kažejo, da obdobje novih političnih obrazov še traja:

»V Sloveniji gre, tako kot v številnih drugih državah, za politično krizo. Krizo političnega sistema, krizo vrednost. Ljudje kupujejo nove obraze kot nove potrošniške materiale. Ko sem študirala, sem pogosto brala primerjave med pralnim praškom in politiko. Sliši se grozno, ampak res kaže, da se politika kupuje kot druge blagovne znamke. Bolj všečno se predstavi, hitreje ga kupimo.«

Ankete javnega mnenja ne napovedujejo, kakšen bo izid junijskih državnozborskih volitev, kažejo pa trende.

»Izraziti favoriti bodo – Šarec, Janša, Židan, Erjavec in še kdo. Bo pa tokrat tudi huda bitka na parlamentarnem pragu. Pripravljajo se številne nove stranke in gibanja. Ocenjujemo celo, da bo letos najhujši predvolilni boj doslej.«

Povedala je, da se k Šarcu selijo predvsem volivci SMC, vendar je med njimi veliko tistih, ki sploh ne hodijo na volišča.

»Gospodu Šarcu zato v tem trenutku še ne bi svetovala, da pripravi zmagovalni govor.«

Potrdila je, da se kampanja seli na družbena omrežja, vendar tradicionalni mediji ohranjajo pomembno vlogo. Analizirala je tudi naše potrošniške navade, opisala težave, s katerimi se soočajo pri pripravah anket in poudarila, da so pri vsaki analizi ključne – številke.

Tanja Starič