Literarni večer

Večer umetniške besede: Andrej Nahtigal

Andrej_Nahtigal
foto: Wikimedia Commons

Dramski interpret Andrej Nahtigal je kot profesionalni igralec prvič stopil na gledališke deske leta 1966, po dobrih dveh letih pa je zapustil Celje in do 2. septembra 1971 vztrajal v svobodnem poklicu, takrat pa je postal redni član ljubljanske Drame. V njej je ­– kot je zapisalo Združenje dramskih umetnikov Slovenije leta 2012 v utemeljitvi  priznanja Nahtigalu za življenjsko delo,  ob podelitvi odličja ‘Marija Vera’ – nagrajenec »oblikoval niz epizodnih, malih, srednjih in velikih vlog, čeprav lahko te oznake ob njem uporabimo zgolj pogojno, saj gre za igralca, ki skuša v domala vsaki, še tako epizodni vlogi poiskati njeno človeško jedro. Teh vlog ne odigra znotraj znanega in obrtno dognanega tipološkega izrisa, ampak jih skuša umestiti v celoto uprizoritve in jim hkrati dati svoj pečat, svoje razumevanje drobne človeške usode. Nemara je le tako moč zdržati tako dolgo in raznoliko igralsko kariero in rasti v lastni izpovedni moči do trenutka, ko je vse igralske izkušnje mogoče sestaviti v celovito podobo. Nahtigalove odrske stvaritve dokazujejo, da je to ne le mogoče, ampak je tudi več kot prepričljivo doseženo.« Ob vrsti prepoznavno odigranih vlog v ljubljanski Drami  je Andrej Nahtigal za Radio Slovenija posnel tudi mnogo literarnih oddaj. Prepoznavne so Nahtigalove interpretacije poezije, ki se odlikujejo s svojo prezenco in asketsko besedo in katerim njegov žametni glas daje prepoznavno in neponovljivo globino. Zato ne preseneča, da se je umetnik, ko je izbiral besedila za Večer umetniške besede, odločil predvsem za poezijo, tako klasično kot tudi poezijo svojih sodobnikov. V Večeru umetniške besede je Nahtigal tako interpretiral (med drugim) Simona Gregorčiča, Josipa Murna, Srečka Kosovela, Alojza Gradnika, Ivana Minattija, Daneta Zajca in Cirila Zlobca. Oddajo je pripravil Marko Golja, z glasbo jo je opremila Darja Hlavka Godina, zvočno jo je oblikovala Sonja Strenar, zrežiral pa Alen Jelen. Nikar ne zamudite.