Trgovci svoje cene prilagajajo z različnimi oblikami promocij. Tako se pojavljajo tako imenovani popusti za zvestobo, priložnostni popusti – recimo ob obletnici trgovine – pa psihološki oz. navidezni popusti, ko znižajo umetno visoko ceno, po kateri se izdelek ni nikoli prodajal. Kako pa je z gotovinskimi popusti? Predvsem pri večjih nakupih, takrat, ko imate nekaj denarja: ali vam trgovci ponudijo tudi gotovinski popust? Vse redkeje. Poslovanje z gotovino namreč zdaj prinese večje stroške kot nekoč in dodatna tveganja, ki se jim trgovci ne želijo izpostavljati.

Oglaševanja gotovinskih popustov je danes manj kot nekoč

Z gotovinskimi plačili je danes povezanih več tveganj in stroškov. Provizije za plačila s karticami so bile včasih zelo visoke, tudi več kot tri odstotke od zneska transakcije. Danes so plačila z gotovino s korenitim znižanjem teh provizij za trgovca postala enaka ali celo dražja od elektronskih plačil. Primož Zupan iz podjetja mBills dodaja, da je nadzor nad gotovinskimi prilivi zdaj močnejši. Tudi zato se trgovci za ponudbo gotovinskih popustov odločajo redkeje.

"Gotovinski popusti se umikajo, ker so brezgotovinska plačilna sredstva danes lažja in varnejša tako na eni kot na drugi strani." 

Po raziskavi Evropske centralne banke na našem območju brezgotovinsko plačujejo predvsem Švedi, Danci in Angleži, zato tam tudi ni opaziti popustov na gotovinska plačila. Po drugi strani pa je gotovina kraljica plačevanja recimo v Grčiji, Španiji in Italiji. Tam se odstotek opravljenih gotovinskih plačil giblje nad 85 odstotki. Pri nas se ta številka ustavi pri še vedno visokih 80 odstotkih, čeprav je ta odstotek glede na aktualno spodbujanje minimalnega stika med trgovcem in kupcem verjetno manjši.

 

Nataša Rašl