Je potrošnik v digitalnem svetu še lahko anonimen?

Amazon s pametno trgovino brez blagajn razširil zbiranje osebnih podatkov

foto: flickr/elaine smith

Trgovci želijo že od nekdaj poznati naše nakupovalne navade, jih analizirati in nas seveda z ugodnostmi in ciljanimi oglasi prepričati, da bi trošili več. Kartice zaupanja so denimo trgovcem ponudile informacije o tem, kje, kdaj in kaj kupujemo, spletno nakupovanje je te podatke lahko združilo s številnimi podatki, ki jih pustimo na spletu, mobilne povezane naprave so k temu dodale še trenutno lokacijo potrošnika. Amazon Go zdaj dodaja še našo fizično podobo. Zasebnosti v potrošniški družbi pravzaprav ni več. Gorazd Božič, SiCert:

Ali je ta reakcija, da se ne sme zbirati osebnih podatkov, da je treba vse anonimizirati, že del starega sveta? Tukaj še ne vidim čisto jasnega odgovora. Lahko da postajamo družba, kjer bo to del našega vsakdanjika.

Vse več ljudi svoje nakupe opravi prek spleta. Kot opozarja Tadeja Žefran z Evropskega potrošniškega centra, se potrošniki na spletu obnašajo popolnoma drugače kot v fizičnem svetu:

Spleta kot celote ne enačijo z realnim svetom. Mislijo, da če je na spletu, potem ni tako zares.

Stvari seveda niso črno bele. Darko Dujič, direktor družbe ceneje.si pravi, da ima od spletne prodaje koristi tudi potrošnik:

Splet je omogočil transparentnost informacije in cena je ena izmed teh informacij, ki je z postala zelo transparentna z nekaj kliki. Splet je potrošniku povečal stopnjo informiranosti in preudarnosti nakupa.