Danes smo v oddaji Gymnasiumrazpravljali o odnosih med dijaki in profesorji in o ocenjevanju v srednjih šolah. Kakšno avtoriteto imajo srednješolski profesorji? So še vedno strah in trepet? Res ocenjujejo le znanje ali so ocene tudi sredstvo discipliniranja? Lahko dijak, ki ima povprečne ocene, dobi tudi petico? O vsem tem smo govorili z dijaki in profesorjema Gimnazije Franca Miklošiča Ljutomer. 

V našem studiu so nas obiskali Mitja Marič – 3. letnik predšolska vzgoja, Rok Lajnšček – 3. letnik gimnazija, Meta Štuhec – 3. letnik gimnazija, Enja Zobarič – 3. letnik gimnazija, Živa Buzeti – 2. letnik gimnazija, Veronika Poštrak – 2. letnik gimnazija in Liljana Fajdiga – učiteljica nemščine in šolska svetovalna delavka ter Franc Čuš – učitelj zgodovine in geografije.

Dijaki iz Ljutomera o pravičnem ocenjevanju in odnosu do profesorjev

Danes smo v oddaji Gymnasium razpravljali o odnosih med dijaki in profesorji ter o ocenjevanju v srednjih šolah. Kakšno avtoriteto imajo srednješolski profesorji? So še vedno strah in trepet? Res ocenjujejo le znanje ali so ocene tudi sredstvo discipliniranja? Lahko dijak, ki ima povprečne ocene, dobi tudi petico? O vsem tem smo govorili z dijaki in profesorjema Gimnazije Franca Miklošiča Ljutomer.

V našem studiu so nas obiskali Mitja Marič – 3. letnik predšolske vzgoje, Rok Lajnšček – 3. letnik gimnazije, Meta Štuhec – 3. letnik gimnazije, Enja Zobarič – 3. letnik gimnazije, Živa Buzeti – 2. letnik gimnazije, Veronika Poštrak – 2. letnik gimnazije ter Liljana Fajdiga – učiteljica nemščine in šolska svetovalna delavka in Franc Čuš – učitelj zgodovine in geografije.

Tudi profesorji so samo ljudje. Tudi oni imajo lahko slab dan, so lahko slabe volje tako kot mi, dijaki. Imamo zelo dobre odnose, določena avtoriteta je prisotna, a se normalno pogovarjamo. Najboljša je neka mešanica strogosti in sproščenosti pri profesorjih – ko ima ta avtoriteto v razredu, a se poleg tega lahko z njim pogovarjamo tudi o najrazličnejših stvareh.

Ocenjevanje profesorjev je lahko zelo različno. Navsezadnje je vsak dijak nekaj posebnega, drugačen od drugih, ima svoje prednosti in slabosti, ki jih je treba sprejeti. In prav ta drugačnost je tista, ki včasih vpliva na poučevanje in dojemanje dijaka kot posameznika. Pravičnost bi morala biti ena izmed pomembnejših sestavin izobraževanja, a se moramo verjetno zavedati, da je pogosto težko ohranjati pravičnost med dijaki.

Dijaki od učitelja najbolj pričakujejo, da bo ta enak in pravičen do vseh. Hitro se počutijo prizadeti, ko dobijo občutek, da ima nekdo od njih poseben privilegij, drug pa je obravnavan pod drugačnimi pogoji.

 

 

 

Tadeja Bizilj