V osišču tokratne situacije je dialog med hčerko in mamo. Hčerka je postavljena pred temeljno dilemo vsakega mladostnika – koliko in če sploh se je sprejemljivo lagati svojim staršem. In seveda, kako pri vsem skriti svojo zasebnost; tudi zaradi najstniške sramežljivosti. Koliko naj bo torej star človek, da lahko sprejema samostojne odločitve in ali zaupanje učinkuje pozitivno na razvoj odgovornosti. Kaj pa, če resnico razkrijemo šele po tem, ko je že vse mimo in se je dobro izteklo?

Avtorica: Mateja Perpar
Režiser: Klemen Markovčič
Tonski mojster: Nejc Zupančič
Avtor izvirne glasbe: Gregor Strniša
Lektor: Martin Vrtačnik

Hči: Miranda Trnjanin
Mama: Janja Majzelj
Psihiater: Alojz Svete

Produkcija Uredništva igranega programa
Posneto v studiih Radia Slovenija junija, septembra in oktobra 2016

Premiera igrane nanizanke

Do konca decembra se v torkovem terminu radijske igre na Prvem družimo s primeri našega radijskega Psihiatra. Po dveh uspešnih serijah igrano-kontaktne nanizanke Pri psihiatru, nastali po predlogah Mateje Perpar in v režiji Klemna Markovčiča, se v tretji ediciji spopadamo z najstniškimi izzivi odraščanja in vzpostavljamo svojevrstni generacijski most med različnim poslušalstvom Radia Slovenija.

Ponujamo namreč v razmislek temeljne zagate in izzive odraščanja, s katerimi smo se vsi srečali, a nam je bilo takrat, ko so se nam dogajali, težko govoriti o njih. Zdi pa se, da je prav radio dovolj intimen medij, da nam lahko zašepeta tudi kakšen odgovor, še preden bi zanj zastavili vprašanje.

Preko Facebook strani Radijska igra pa odpiramo polje za komentarje poslušalcev med eno in drugo epizodo, dostopni pa bodo tudi posnetki posameznih epizod in fotografije s snemanj. Veseli bomo, če boste delili z nami svoje izkušnje odraščanja ali pa izkušnjo z odraščanjem vaših otrok.

V novo serijo stopamo z epizodo s pomenljivim naslovom Kdaj se lahko zlažem?. V osišču tokratne situacije je namreč dialog med hčerko in mamo. Hčerka je postavljena pred temeljno dilemo vsakega mladostnika – koliko in če sploh se je sprejemljivo lagati svojim staršem. In seveda, kako pri vsem skriti svojo zasebnost; tudi zaradi najstniške sramežljivosti. Koliko naj bo torej star človek, da lahko sprejema samostojne odločitve in ali zaupanje učinkuje pozitivno na razvoj odgovornosti. Kaj pa, če resnico razkrijemo šele po tem, ko je že vse mimo in se je dobro izteklo?

Tonski mojster Nejc Zupančič
Avtor izvirne glasbe Gregor Strniša
Lektor Martin Vrtačnik

Hči Miranda Trnjanin
Mama Janja Majzelj
Psihiater Alojz Svete

Produkcija Uredništva igranega programa
Posneto v studiih radia Slovenija junija, septembra in oktobra 2016

ZUNANJE UHO

Recenzija 1. epizode iz 3. sezone igrane nanizanke Pri psihiatru 3.1: Kdaj se lahko zlažem?

UROŠ SMASEK

Izzivalno, vznemirljivo (med)osebnostno problematiko, s katero se prej ali slej sooči po eni strani praktično vsak mladostnik in po drugi tako rekoč vsak starš (seveda še marsikdo tretji, a pustimo to …), obravnava igrana radijska nanizanka Pri psihiatru že v svojem prvem delu – miniaturi (izmed skupno napovedanih dvanajstih), zgovorno naslovljenem Kdaj se lahko zlažem?. Ta je začel novo, tretjo sezono, v kateri se sicer za psihiatrično tematiko skoraj neizogibna kontaktnost, kot zvrst oddaje, po predvajanju na seli na internet (facebook …), med tem ko sta prvi dve sezoni nanizanke omogočali neposreden kontakt s poslušalci.
Aktualni prvi del v osnovi deluje posrečeno kot ozvočena, kot da v pismu podana izpoved najstnice psihiatru o njenem (ne)laganju in psihiatrov temeljit odgovor njej; obenem deluje kot radijska oddaja, lahko kontaktna, lahko tudi vnaprej posneta. Nadgradnjo tega ali začinjenost pa predstavljajo vpleteni prehodi v zvočno podano dogajanje, v dialoge med najstnico in njeno mamo, kar se naposled zaokroži z možnostjo izbire variant izida dogajanja za najstnico in posredno vse vpletene.
Uvodni del nanizanke – že tudi v predhodnih dveh sezonah uresničene po predlogah Mateje Perpar in v režiji Klemna Markovčiča – zaznamujeta funkcionalna zvočna podoba (tonski mojster Nejc Zupančič) in dinamična glasbena oprema (delo prekaljenega skladatelja Gregorja Strniše), ki učinkujeta kot prepoznavni sestavini tovrstnih, zvrstno kontaktnih radijskih oddaj. Dialoško dogajanje pa so oživili Miranda Trnjanin kot prebrisano večplastno razmišljajoča najstnica, Janja Majzelj kot njena tako rekoč vsega hudega vajena, a obenem odločna in vztrajno optimistična mama in Alojz Svete kot umirjen, diplomatski, a tudi suveren psihiater.
Sodeč (tudi) po prvem delu nove sezone je tako zasnovana nanizanka lahko v dragoceno pomoč v resničnem življenju pri soočanju s tovrstnimi situacijami in problemi.

Klemen Markovčič