»Vsak umetnik ima svojo pot, vsi pa imajo eno: priti k sebi. S tem, da najdejo sebe, najdejo umetnosti novo postavo, novo smer,« je zapisal velik iskalec glasbenih izrazil, samohodec Marij Kogoj. Iskanja novega v glasbeni umetnosti pomembno zaznamujejo čas, ki ga mejita dve strašni sili, zaznamujoči Evropejce: prva in druga svetovna vojna, torej leti 1918 in 1941. Premislek o slovenski umetni glasbi tega časa bo v jedru letošnjega 32. festivala Slovenskih glasbenih dnevov, ki se pričenja v četrtek, 17. marca 2016. Ves teden bosta torej glasba in misel o njej osredinjeni na desetletji, ki jih zaznamujejo besede kot so ekspresionizem, moderna, avantgarda in zaobjemajo vse evropske narode, seveda tudi Slovence in slovensko glasbo. Prav tedaj se je samozavestno postavila kot čvrst del visoke umetnosti. Nastajala je sicer na robnem geografskem področju malega naroda, večkrat razdvojenega, a nazorsko vpetega v evropski kulturni kontekst. Skladatelji, ki so se izobrazili v večjih evropskih prestolnicah, so se vračali v domača urbana središča ter tu širili prostor življenju tako imenovane umetne glasbe, mnogi z jasnim pogledom in odprtostjo do sodobnih novotarij, kakršne so se uveljavljale v širšem evropskem prostoru. Nastajajoče partiture so resnično sledile predvsem skladateljevim notranjim čutenjem, pa visokim glasbenim pričakovanjem, zato so mnoge tudi ostale manj razumljene, poslušalcem odtujene, malokdaj ali celo nikoli izvedene. Današnji pogled v slovensko glasbeno umetnost med obema vojnama očara s silno svobodomiselnostjo kompozicijskih izrazil in hkrati opominja na splošno stanje duha, ki se nemara ponavlja.

32. slovenski glasbeni dnevi prinašajo šest zvrstno različnih koncertov z vrhunskimi izvedbami skladb, nastalih med obema vojnama (mnogo krstnih izvedb) ter mednarodni muzikološki simpozij, ki bo ponudil nova spoznanja in ponovni premislek o glasbi v duhu časa, ki ima mnoge vzporednice s sodobnostjo in je ob novotarijah v svet podal tudi prve glasbene signale skozi valove Radia Ljubljana. Podrobnosti festivala 32. slovenskih glasbenih dni bo z besedo in glasbo predstavil član programskega odbora, vodja mednarodnega muzikološkega simpozija, predavatelj in raziskovalec, red. prof. dr. Jernej Weiss.

»Vsak umetnik ima svojo pot, vsi pa imajo eno: priti k sebi. S tem, da najdejo sebe, najdejo umetnosti novo postavo, novo smer,« je zapisal velik iskalec glasbenih izrazil, samohodec Marij Kogoj. Iskanja novega v glasbeni umetnosti pomembno zaznamujejo čas, ki ga mejita dve strašni sili, zaznamujoči Evropejce: prva in druga svetovna vojna, torej leti 1918 in 1941. Premislek o slovenski umetni glasbi tega časa bo v jedru letošnjega 32. festivala Slovenskih glasbenih dnevov, ki se pričenja v četrtek, 17. marca 2016. Ves teden bosta torej glasba in misel o njej osredinjeni na desetletji, ki jih zaznamujejo besede kot so ekspresionizem, moderna, avantgarda in zaobjemajo vse evropske narode, seveda tudi Slovence in slovensko glasbo. Prav tedaj se je samozavestno postavila kot čvrst del visoke umetnosti. Nastajala je sicer na robnem geografskem področju malega naroda, večkrat razdvojenega, a nazorsko vpetega v evropski kulturni kontekst. Skladatelji, ki so se izobrazili v večjih evropskih prestolnicah, so se vračali v domača urbana središča ter tu širili prostor življenju tako imenovane umetne glasbe, mnogi z jasnim pogledom in odprtostjo do sodobnih novotarij, kakršne so se uveljavljale v širšem evropskem prostoru. Nastajajoče partiture so resnično sledile predvsem skladateljevim notranjim čutenjem, pa visokim glasbenim pričakovanjem, zato so mnoge tudi ostale manj razumljene, poslušalcem odtujene, malokdaj ali celo nikoli izvedene. Današnji pogled v slovensko glasbeno umetnost med obema vojnama očara s silno svobodomiselnostjo kompozicijskih izrazil in hkrati opominja na splošno stanje duha, ki se nemara ponavlja.

32. slovenski glasbeni dnevi prinašajo šest zvrstno različnih koncertov z vrhunskimi izvedbami skladb, nastalih med obema vojnama (mnogo krstnih izvedb) ter mednarodni muzikološki simpozij, ki bo ponudil nova spoznanja in ponovni premislek o glasbi v duhu časa, ki ima mnoge vzporednice s sodobnostjo in je ob novotarijah v svet podal tudi prve glasbene signale skozi valove Radia Ljubljana. Podrobnosti festivala 32. slovenskih glasbenih dni bo z besedo in glasbo predstavil član programskega odbora, vodja mednarodnega muzikološkega simpozija, predavatelj in raziskovalec, red. prof. dr. Jernej Weiss.

 

Simona Moličnik