Zdravje je vrednota, ki je med Slovenci že leta na 1. mestu vrednot. Nič čudnega torej, da so oglasi, ki nam ponujajo hitro izboljšanje našega zdravstvenega stanja, eni bolj pogostih. Med njimi velikokrat naletimo na oglase hrvaških zdravstvenih ustanov, ki nas prepričujejo, da so pri njih storitve najboljše, za kar nam jamčijo s fotografijo zvezdnikov, ki so fotografirani skupaj z njihovimi doktorji. Tovrstnega oglaševanja se slovenski zdravniki dolga leta zaradi določil kodeksa zdravniške etike niso smeli poslužiti, a zdaj so ta člen spremenili in na trg oglaševanja storitev se lahko po novem podajo tudi slovenski zdravniki. Več pa v prispevku Andreje Gradišar.

Zdravje je vrednota, ki je med Slovenci že leta na prvem mestu vrednot. Nič čudnega torej, da so oglasi, ki nam ponujajo hitro izboljšanje našega zdravstvenega stanja, eni bolj pogostih. Med njimi velikokrat naletimo na oglase hrvaških zdravstvenih ustanov, ki nas prepričujejo, da so pri njih storitve najboljše, za kar nam jamčijo s fotografijo zvezdnikov, ki so fotografirani skupaj z njihovimi doktorji. Tovrstnega oglaševanja se slovenski zdravniki dolga leta zaradi določil kodeksa zdravniške etike niso smeli poslužiti, a zdaj so ta člen spremenili in na trg oglaševanja storitev se lahko po novem podajo tudi slovenski zdravniki.

Andraž Zorko iz družbe Valicon pravi, da gre za obetavno področje oglaševanja, ki se bo šele začelo razvijati, priložnost pa bo ponudilo predvsem tistim, ki izvajajo samoplačniške storitve. Na podlagi raziskav, ki so jih opravili, pravi, da največ interesa za oglaševanje vidi na področju dermatovenerologije, oftalmologije, ortopedije in gastroenterologije. Da je to dobra poteza, pravi tudi specialist oftalmologije dr. Boštjan Drev:

Prej nismo mogli povedati, da imamo sodobnejše metode od konkurence v sosednjih državah, ki pa je pri nas lahko oglaševala. Bili smo hendikepirani. Zdaj bomo pričeli z bolj agresivnim oglaševanjem, da bomo lahko predstavili naše prednosti pred konkurenco.

Med zasebniki je mogoče najti tudi nasprotnike spremembe, ki menijo, da oglaševanje zdravnikov, njihovih storitev in dejavnosti ni etično. Eden od njih je dr. dent. med. David Pečnik:

Edina reklama, ki je primerna, je tista od ust do ust. Iz ust zadovoljnega pacienta.

Slovenski zdravniki so v preteklosti sicer večkrat opozarjali na neprimerno, agresivno in nepreverljivo vsebino oglasov tujih zdravnikov. Zastopnica pacientov pravic dr. Duša Hlade Zore zato pravi, da se ne bi smeli oglaševati kot najboljši na določenem področju, da naj bodo informacije kakovostne, prave, preverljive. Da prav vsak oglas ni primeren, pa se zavedajo tudi na Zdravniški zbornici Slovenije, pravi dr. Matjaž Zwitter:

Potrebno je zaščititi interes pacientov. Tako je še vedno prepovedano oglaševanje medicinsko spornih stvari. Ne sme se pretirano poudarjati komercialni interes, saj to meče slabo luč zaslužkarstva na prav vse zdravnike.

Na zdravniški zbornici sicer menijo, da je sprememba kodeksa zdravniške etike dobrodošla tudi za javne ustanove, saj bi te lahko z oglaševanjem privabile tuje paciente in na ta način nadomestile izgubo zaradi operacij Slovencev v tujini, ki jih krije Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije.

 

 

Andreja Gradišar