Če avtoriteto definiramo kot ugled ali vpliv, ki izhaja iz vodilnega položaja, moči in znanja, nam da že ta slovarska definicija vedeti, da šole brez avtoritete ni. A zdi se, da so učitelji avtoriteto izgubili. Je to res? Kako se sploh gradita avtoriteta in ugled učitelja ter kdo ju ruši? V razredu se avtoriteta gradi v odnosu med učenci in učitelji, je torej avtoriteta odvisna le od učitelja samega ali tudi od tega, kakšen pomen in položaj poklicu priznavajo družba in vladajoče strukture? V tokratni Intelekti smo o pedagoški avtoriteti - tako z družbenega kot medosebnega vidika - govorili z gosti: Karmen Cunder, ravnateljico OŠ 8 talcev Logatec, Mojco Velušček, učiteljico nemščine in vzgoje za medije na OŠ Šmartno in OŠ Medvode, dr. Janezom Krekom, izr. profesorjem za področje filozofije edukacije na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani, in dr. Damijanom Štefancem, izr. profesorjem na oddelku Pedagogika in andragogika za ljubljanski Filozofski fakulteti, tudi predsednikom Zveze društev pedagoških delavcev Slovenije.

Špela Šebenik