Najbrž se ne motijo tisti, ki pravijo, da je težko povedati nekaj, kar še ni bilo povedano ali pa da je težko napisati pesem, ki še ni bila napisana. Hrati pa iz lastnih izkušenj vemo, da lahko slišimo iste besede, iste stavke neštetokrat, pa se nas vedno drugače dotaknejo, nas drugače nagovorijo. Zatorej se danes ozrimo nazaj in se pustimo nagovoriti besedam neprecenljive duhovne tradicije izročil vzhoda in zahoda, severa in juga. Takole nam sporočajo: doumeti da si Nič, je modrost. Doumeti, da si Vse, je ljubezen. Ko doumeš in veš, da si Nič, vzpostaviš modrost. Ko doumeš in veš, da si Vse, vzpostaviš ljubezen. Odtlej ni ničesar več, česar bi ne mogel ljubiti. Dovolite mi, da ponovim še enkrat: doumeti da si Nič, je modrost. Doumeti, da si Vse, je ljubezen. Ko doumeš in veš, da si Nič, vzpostaviš modrost. Ko doumeš in veš, da si Vse, vzpostaviš ljubezen. Odtlej ni ničesar več, česar bi ne mogel ljubiti. Odtlej je tvoje življenje nenehno prepletanje modrosti in ljubezni…
Verjamem, da se v teh temeljnih vprašanjih človeškega bivanja naši predniki niso nič kaj razlikovali od nas. Človek, ki se vsaj malo poglobi vase spozna, da ljubezen, ki hoče oklepati ali prisvajati, izgublja svojo moč ter se pričenja spreminjati v svoje nasprotje. In če zberemo dovolj poguma in iskrenosti ter si dovolimo pogledati še naprej, lahko ugotovimo, da je zares ljubiti pravzaprav nekaj težkega, nekaj, kar zahteva veliko mero odsotnosti sebe samega – odsotnosti svojih mnenj, navad ali prepričanj. Velikokrat se nam zgodi, da ljubezen zamenjamo z še eno obliko ‘’imeti’’. Ne čisto enako, ampak podobno, kakor imamo različne predmete, obleke, nepremičnine in mnogo drugega, mislimo, da imamo na nek način tudi ljudi, ki smo jih, sprejeli v svoj intimni svet – in oni nas v njihovega. Rečemo, da jih imamo radi ali pa da jih ljubimo. Če storijo nekaj, kar je v nasprotju z našimi pričakovanji, smo ranjeni in tudi trpimo. In če se takšna njihova ravnanja nadaljujejo, jih sčasoma ali pa tudi naenkrat odpustimo od sebe, iz svojega življenja, se razidemo in rečemo, da jih ne ljubimo več. Ni redko, da se kaj takega zgodi celo med starši in njihovimi otroki. Velikokrat se sprašujem, ali sem dovolj pogumen in ali sem pripravljen zares raziskati kaj je ljubezen, ki jo živim ali okušam, kakšna je zares moja ljubezen? Morda je današnje jutro pravšnje za to.

Najbrž se ne motijo tisti, ki pravijo, da je težko povedati nekaj, kar še ni bilo povedano ali pa da je težko napisati pesem, ki še ni bila napisana. Hrati pa iz lastnih izkušenj vemo, da lahko slišimo iste besede, iste stavke neštetokrat, pa se nas vedno drugače dotaknejo, nas drugače nagovorijo. Zatorej se danes ozrimo nazaj in se pustimo nagovoriti besedam neprecenljive duhovne tradicije izročil vzhoda in zahoda, severa in juga. Takole nam sporočajo: doumeti da si Nič, je modrost. Doumeti, da si Vse, je ljubezen. Ko doumeš in veš, da si Nič, vzpostaviš modrost. Ko doumeš in veš, da si Vse, vzpostaviš ljubezen. Odtlej ni ničesar več, česar bi ne mogel ljubiti. Dovolite mi, da ponovim še enkrat: doumeti da si Nič, je modrost. Doumeti, da si Vse, je ljubezen. Ko doumeš in veš, da si Nič, vzpostaviš modrost. Ko doumeš in veš, da si Vse, vzpostaviš ljubezen. Odtlej ni ničesar več, česar bi ne mogel ljubiti. Odtlej je tvoje življenje nenehno prepletanje modrosti in ljubezni…

Verjamem, da se v teh temeljnih vprašanjih človeškega bivanja naši predniki niso nič kaj razlikovali od nas. Človek, ki se vsaj malo poglobi vase spozna, da ljubezen, ki hoče oklepati ali prisvajati, izgublja svojo moč ter se pričenja spreminjati v svoje nasprotje. In če zberemo dovolj poguma in iskrenosti ter si dovolimo pogledati še naprej, lahko ugotovimo, da je zares ljubiti pravzaprav nekaj težkega, nekaj, kar zahteva veliko mero odsotnosti sebe samega – odsotnosti svojih mnenj, navad ali prepričanj. Velikokrat se nam zgodi, da ljubezen zamenjamo z še eno obliko ‘’imeti’’.  Ne čisto enako, ampak podobno, kakor imamo različne predmete, obleke, nepremičnine in mnogo drugega, mislimo, da imamo na nek način tudi ljudi, ki smo jih, sprejeli v svoj intimni svet – in oni nas v njihovega. Rečemo, da jih imamo radi ali pa da jih ljubimo. Če storijo nekaj, kar je v nasprotju z našimi pričakovanji, smo ranjeni in tudi trpimo. In če se takšna njihova ravnanja nadaljujejo, jih sčasoma ali pa tudi naenkrat odpustimo od sebe, iz svojega življenja, se razidemo in rečemo, da jih ne ljubimo več. Ni redko, da se kaj takega zgodi celo med starši in njihovimi otroki. Velikokrat se sprašujem, ali sem dovolj pogumen in ali sem pripravljen zares raziskati kaj je ljubezen, ki jo živim ali okušam, kakšna je zares moja ljubezen? Morda je današnje jutro pravšnje za to.

Dušan Osojnik