Julija bo po začel veljati nov pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah, katerega glavni namen je uskladitev slovenske znakovne ureditve z dunajsko konvencijo o prometni signalizaciji. Do leta 2026 je predvidena uvedba nekaterih novih prometnih znakov in preoblikovanje več deset že obstoječih, tisti, ki se v praksi niso uporabljali, pa bodo s cest odstranjeni. Na ministrstvu za infrastrukturo zatrjujejo, da bodo ceste s tem postale bolj pregledne, večjih težav pri navajanju na spremembe pa ne pričakujejo.

Prvo spremembo, ki jo prinaša nov pravilnik, bomo lahko opazili že 6. julija, ko bo dosedanji znak za hitro cesto zamenjal takšen, ki zdaj označuje avtocesto, s to razliko, da bo zeleno barvo v ozadju zamenjala modra. V roku enega leta bo iz uporabe izvzetih 7 znakov, med drugim moder pravokotnik za priporočeno hitrost in znak za izmenično vključevanje vozil. Vodja sektorja za ceste na Ministrstvu za infrastrukturo Zvone Zavasnik ob tem izpostavlja tudi spremembe pri postavitvi signalizacije.

 

 

Zavasnik dodaja, da bodo morali vzdrževalci cest znake umakniti, vpeljati oz. preoblikovati v desetih letih, kar je sicer dlje od življenjske dobe prometnega znaka, torej bi do menjave prišlo v vsakem primeru. V tem času bosta vpeljana tudi dva nova znaka, ki opozarjata na nevarnost, in sicer znak za vozila, ki peljejo v nasprotno smer in znak, ki opozarja na medveda. Na ministrstvu pričakujejo, da vozniki večjih težav pri navajanju na spremembe in novosti ne bodo imeli.

 

 

Spremembe se obetajo tudi pri talnih označbah – s cest se tako denimo umikajo dvojne neprekinjene črte, pešci pa bodo imeli po potrebi posebej označene pasove v modri barvi.

 

Kakšna bo nova prometna signalizacija, si lahko ogledate v spodnji foto galeriji (foto: Jure Čepin).

 

Jure Čepin