Konec marca je bilo v Sloveniji nastanjenih 381 migrantov, od tega jih je 120 mladoletnih, več od 70 jih je že vključenih v slovenske šole. V našo državo pa bo v okviru evropskega načrta za premestitev beguncev iz Italije in Grčije v naslednjih mesecih preseljenih še 567 beguncev. Prva skupina desetih pride že aprila. Koliko med njimi jih bo mladoletnih, na ministrstvu za notranje zadeve ne vedo, dejstvo pa je, da bodo šoloobvezni otroci sprejeti v slovenske šole. Kako so te pripravljene na nove učence, ki prihajajo iz zelo drugačnega kulturno-družbenega okolja? V Sloveniji sicer poznamo veliko primerov dobrih praks vključevanja otrok priseljencev v šole, a zadnji migracijski tokovi strokovne smernice in šolnike postavljajo pred nove izzive. Kako jih rešiti in katere dobre prakse poznamo, o tem v tokratnem Studiu ob 17h.

Konec marca je bilo v Sloveniji nastanjenih 381 migrantov, 120 je bilo mladoletnih. Na današnji dan je bilo 62 otrok z mednarodno zaščito oz. prosilcev za mednarodno zaščito že vključenih v slovenske šole – 40 v šole, 22 mladoletnikov nad 15 let pa v šolo za odrasle. V našo državo bo v okviru evropskega načrta za premestitev beguncev iz Italije in Grčije v naslednjih mesecih preseljenih še 567 beguncev. Prva skupina desetih pride že aprila. Koliko med njimi jih bo mladoletnih, na ministrstvu za notranje zadeve ne vedo, dejstvo pa je, da bodo šoloobvezni otroci sprejeti v slovenske šole. Kako so te pripravljene na nove učence, ki prihajajo iz zelo drugačnega družbeno-kulturnega okolja? V Sloveniji sicer poznamo veliko uspešnih primerov vključevanja otrok priseljencev v šole, a zadnji migracijski tokovi strokovne smernice in šolnike postavljajo pred nove izzive.

Kako se jih lotiti, kje so največje težave in iz katerih dobrih praks se je vredno učiti, o tem v tokratnem Studiu ob 17h z gosti. To so: drStanka Lunder Verlič, sekretarka v kabinetu ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, ki je pristojna za vključevanje otrok priseljencev v izobraževanje, dr. Marijanca Ajša Vižintin, znanstvena raziskovalka z Inštituta za slovensko izseljenstvo in migracije pri Znanstveno-raziskovalnem centru Slovenske akademije znanosti in umetnosti, Irena Zajc, predsednica društva Odnos, društva za razvoj in povezovanje družbenih ved in kultur, svetovalna točka za migrante in osebe z mednarodno zaščito, in Goran Popović, ravnatelj OŠ Livada, kjer že 15 let  v svoje razrede sprejemajo otroke iz ljubljanskega Azilnega doma.

Špela Šebenik