Priznajmo: Zahod, še posebej Evropo, je preplavil val islamofobije. Toda kako je prišlo do tega? In zakaj ravno zdaj? Je res kriva islamska religija?
Islamofobija se zdi povezana s terorizmom islamističnih skrajnežev, ki se zdi neustavljiv. Prvič v zgodovini teroristična skupina terja celo svojo lastno državo! Opraviti imamo z dejansko nevarnostjo in z veliko grožnjo. Toda nevarnost in grožnja ne prihajata niti s strani islama niti s strani beguncev, temveč sta realni posledici političnega vakuma, ki je nastal v kriznih območjih bližnjevzhodnih držav kakršni sta Irak in Sirija.
Razlogov za nastanek tako imenovane »Islamske Države« je več: od nevzdržne situacije, ki so jo povzročile dolgoletne vojne, do sektaških konfliktov in krvavih bojev za oblast. Motivi »islamske države« pa so...

Priznajmo: Zahod, še posebej Evropo, je preplavil val islamofobije. Toda kako je prišlo do tega? In zakaj ravno zdaj? Je res kriva islamska religija?

Islamofobija se zdi povezana s terorizmom islamističnih skrajnežev, ki se zdi neustavljiv. Prvič v zgodovini teroristična skupina terja celo svojo lastno državo! Opraviti imamo z dejansko nevarnostjo in z veliko grožnjo. Toda nevarnost in grožnja ne prihajata niti s strani islama niti s strani beguncev, temveč sta realni posledici političnega vakuma, ki je nastal v kriznih območjih bližnjevzhodnih držav kakršni sta Irak in Sirija.

Razlogov za nastanek tako imenovane »Islamske Države« je več: od nevzdržne situacije, ki so jo povzročile dolgoletne vojne, do sektaških konfliktov in krvavih bojev za oblast. Motivi »islamske države« pa so geopolitični in ideološki. Za uresničitev svojih ciljev so islamistični skrajneži pripravljeni storiti prav vse, iti čez vse meje, ne glede na število žrtev, med katerimi so večinoma ravno nedolžni civilisti in begunci, ki se zdaj masovno zatekajo k nam. Toda tukaj so žrtve tudi same vrednote, moralna načela in religiozne vrline. Tukaj je žrtev sam islam. Tukaj so največje žrtve ravno muslimani.

Bodimo jasni: islamistični skrajneži s svojim početjem ne samo popolnoma nasprotujejo vrednotam in duhovni viziji islamske religije, temveč kršijo tudi vsa pravila klasične islamske etike vojskovanja. Moderni džihadizem je enoznačno perverzija klasičnega bojnega džihada, po katerem velja absolutna prepoved ubijanja nedolžnih ljudi.

Vojne proti »islamski državi« ne bomo dobili z vojno proti terorizmu, temveč zgolj s prizadevanjem za vzpostavitev politično-ekonomske stabilnosti v Iraku in Siriji. Vojno proti »islamski državi« lahko dobimo zgolj z aktivno solidarnostjo, ozaveščanjem in s skupnim sodelovanjem. Toda da bomo česa takega sploh zmožni, moramo najprej uvideti, da je delitev na »mi« in »oni« dobila povsem drugačne razsežnosti. Uvideti moramo, da nam ne grozijo muslimani na sploh, temveč militantni islamisti, ki islamsko religijo izrabljajo za doseg svojih geopolitičnih in vojaških ciljev. Uvideti moramo, da nas islamofobija dela samo še bolj ranljive.

Prvi