Sodobni tehnološki pripomočki in programske možnosti korenito spreminjajo tudi delo mladih v osnovnih šolah. Šolarji danes tako rekoč več ne poznajo klasičnih okrožnic in delovnih listov, ki so jih zamenjale datoteke v Googlovih dokumentih in sporočila v zaprtih klepetalnicah socialnih omrežij. Prav tako pa mladi za pridobivanje znanj uporabljajo vedno več šolskim predmetom namenjenih računalniških učnih programov, ker naj bi računalnik z naključnim izbiranjem nalog pri mladih uporabnikih kar najbolje krepil in utrjeval znanje, ki so ga učenci dobili pri pouku. Zato bomo v oddaji Hudo tokrat raziskali, kakšne možnosti povezovanja klasične oblike pouka in računalniških vsebin, so mladim na voljo, ali je ideja o uvedbi tabličnih računalnikov v šole dobra, kako všeč jim je delo na multimedijski tabli, predvsem pa bomo izpostavili to, na kakšen način bi si z uporabo tehnologije znanje želeli pridobivati naši osnovnošolci. Pripravlja Aleš Ogrin.

V studiu so se nam pridružili David, Benjamin, Jan in Ana

 

Sodobni tehnološki pripomočki in programske možnosti korenito spreminjajo tudi delo mladih v osnovnih šolah. Šolarji danes tako rekoč več ne poznajo klasičnih okrožnic in delovnih listov, ki so jih zamenjale datoteke v Googlovih dokumentih in sporočila v zaprtih klepetalnicah socialnih omrežij. Prav tako pa mladi za pridobivanje znanj uporabljajo vedno več šolskim predmetom namenjenih računalniških učnih programov, ker naj bi računalnik z naključnim izbiranjem nalog pri mladih uporabnikih kar najbolje krepil in utrjeval znanje, ki so ga učenci dobili pri pouku. Zato smo v oddaji Hudo tokrat raziskali, kakšne možnosti povezovanja klasične oblike pouka in računalniških vsebin, so mladim na voljo, ali je ideja o uvedbi tabličnih računalnikov v šole dobra, kako všeč jim je delo na multimedijski tabli, predvsem pa smo izpostavili to, na kakšen način bi si z uporabo tehnologije znanje želeli pridobivati naši osnovnošolci. Na tem področju je kot primer dobre prakse uvajanja tehnoloških novosti v učni proces izpostavljena Osnovna šola Prule, iz katere so prišli gostje v studiu. Najprej so povedali, kako so opremljene njihove učilnice.

 

Sodobni učni proces sestavljajo tudi najrazličnejše multimedijske vsebine, ki jih učitelji uporabljajo za dopolnitev razlage snovi. Tako si lahko mladi med poukom na interaktivnih tablah ogledajo različne kratke filme, alike, ali pa si ogledajo katero izmed spletnih strani. Gostje so povedali, katere izmed teh vsebin so jim najljubše, omenili pa so tudi, da se je zaradi tega nekoliko spremenilo njihovo dojemanje pouka.

Vprašali smo se tudi, ali je danes brez računalniških znanj sploh možno normalno sodelovati pri pouku in kaj pomeni biti računalniško pismen.

Slišali smo tudi zgodbo, da morajo učenci pri uporabi računalnika, kdaj pomagati celo učiteljem. Ob tem pa so bili gostje tudi mnenja, da uporaba multimedijskih vsebin lahko izboljša njihov učni uspeh.

Na spletu lahko kdorkoli objavi, karkoli želi. A mladi o tem ne razmišljajo preveč pogosto. Izdelane imajo svoje sisteme iskanja podatkov.

Pomemben del razvoja otrok je tudi pisanje na roko, ki med drugim pripomore tudi k boljšim motoričnim sposobnostim. Zato smo se med oddajo vprašali tudi, ali mladi raje pišejo ali tipkajo.

Pred koncem oddaje pa smo poslušali še prispevek s petkove podelitve priznanj Poletavcem, poletnim bralcem.

Aleš Ogrin