Znanost na odru – sveže ideje v učilnicah

Mednarodno srečanje učiteljev naravoslovnih predmetov v Londonu

Boris Kham ob svoji stojnici na srečanju Science on Stage

foto: osebni arhiv


Spremljanje novosti, novih pristopov, in nabiranje svežih idej je pomemben del vsakega poklica. Tega se zelo zavedajo tudi učitelji naravoslovnih predmetov, ki so se tik pred koncem šolskega leta zbrali na delovnem srečanju Science on Stage oziroma Znanost na odru. Letošnje je potekalo v Londonu.
Naravoslovje je tisti del šolskega predmetnika, ki prepogosto ni najbolj priljubljeno, hkrati pa je mogoče z zanimivimi eksperimenti in povezovanjem naravnih zakonitosti z izkušnjami iz vsakdanjega življenja predstaviti učno snov tako, da lahko učence in dijake navduši. Prav izmenjava osebnih izkušenj o tem je temelj srečanja Znanost na odru.
Na srečanju se je med drugim učiteljica z osnovne šole Lesce Majda Srna predstavila z optičnimi instrumenti, ki so jih skupaj z učenci pri pouku izdelali iz odpadnih materialov, in vzbudila veliko zanimanje.

Slovenske stojnice

Slovenske stojnice

foto: osebni arhiv

Predstavitev lastnih učnih metod pred kolegi iz vse Evrope seveda spodbudi vsakogar, da se čim bolj potrudi in predstavi najzanimivejše načine podajanja učne snovi. Zato je srečanje odličen vir najrazličnejših idej, ki lahko izboljšajo delo vsakega učitelja, se je nad množico zanimivih pristopov navduševal učitelj astronomije Boris Kham s Plečnikove gimnazije v Ljubljani.

Jaka Banko z Zavoda RS za šolstvo, sicer tudi član Društva za popularizacijo fizike Fizika.si, je skupaj s kolegi predstavil inventiven pristop k eksperimentiranju, pri katerem vse ključne odločitve sprejemajo učenci in se tako seznanjajo ne le s konkretno snovjo, ampak tudi s širšim znanstvenim načinom dela.

Na srečanju je sodelovalo 400 učiteljev iz vse Evrope, tako da je imel vsak udeleženec priložnost spoznati množico novih idej, ki jih lahko s pridom uporabi pri svojem delu v učilnici. Zanimivo in zato tudi učinkovitejše poučevanje je namreč pomembno za vse. Znanje naravoslovja in matematike je v sodobnem svetu izrednega pomena. S čim več posluha za bogate izkušnje učiteljev ter z uvajanjem novih, zanimivih in učinkovitejših pedagoških prijemov bi lahko pridobili vsi.