V Nočnem obisku vam smo tokrat predstavili slovenski dirkalnik formule. Ne čisto pravi Formula 1, ampak dirkalnik s katerim študenti Fakultete za strojništvo v Mariboru tekmujejo na dirkah Formule Student. Gre za tekmovanje, na katerem se kar okoli 400 ekip, ki prihajajo s celega sveta, pomeri na 40 različnih preizkušnjah. Po polnoči so se nam v studiu pridružili konstruktorji slovenske Formule Student – njihov zadnji dirkalnik nosi ime GPE 14 – in nam razkrili, kako potekajo priprave na novo sezono in kakšen bo dirkalnik, ki bo njihovo ekipo predstavljal v prihajajoči sezoni.

V Nočnem obisku vam smo tokrat predstavili slovenski dirkalnik formule. Ne čisto pravi Formula 1, ampak dirkalnik s katerim študenti Fakultete za strojništvo v Mariboru – v studiu so se nam pridružili konstruktorji Blaž Točaj, Robert Fridman in Luka Hribar – tekmujejo na dirkah Formule Student.  Gre za tekmovanje, na katerem se kar okoli 400 ekip, ki prihajajo s celega sveta, pomeri na 40 različnih preizkušnjah.

 

Projekt na mariborski strojni fakulteti poteka že od leta 2010, ko so se prvič prijavili na omenjeno tekmovanje, a v tistem letu le z načrtom dirkalnika, tako da so bili v tisti sezoni le opazovalci, ki so nabirali znanje. Leta 2011 pa je nato luč sveta ugledal njihov prvi dirkalnik, ki so ga poimenovali GPE11. Takratni dirkalnik je bil še precej težak in dokaj okoren, saj je tehtal kar 240 kilogramov, zato v močni konkurenci, ki vlada v tem tekmovanju, ni bil zelo konkurenčen. A z lastnim razvojem, katerega podpira kar 70 slovenskih podjetij, so preko dirkalnikov GPE12 in GPE13 prišli do znanj, ki so omogočila razvoj dirkalnika GPE14, ki je bil prelomnica na razvojni poti tega avtomobila.

 

GPE14 je bil prvi v seriji dirkalnikov GPE z monokokom, torej šasijo iz enega dela. Ta monokok je tehtal le dobrih 18 kilogramov, kar je ob menjavi motorja in prehodu na novo pogonsko sredstvo – bencin so pričeli mešati z etanolom – pomenilo veliko izboljšavo za avtomobil. Zelo pomembna pridobitev je bil tudi aerodinamični paket, ki je dirkalnik naredil še bolj konkurenčen in kljub temu, da je imel dodatna krilca, je bila njegova teža v minuli sezoni le še 167 kilogramov. V sezoni, ki prihaja, bodo člani ekipe, ki šteje 35 članov, dirkalnik nadgradili z novim monokokom in še nekaterimi drugimi izboljšavami in tako bo nastal GPE15, ki bo barve mariborskih študentov zastopal eno leto, kar je maksimalni čas, za katerega pravila Formule Študent dovoljujejo uporabo enega dirkalnika. Razvoj zato ne sme nikoli zastati.

 

Motor dirkalnika GPE15 bo KTM-ov agregaat s 470 kubičnimi centimetri, ki bo proizvedel 53 konjskih moči (39,5 KW), ob tem pa dosegel okoli 120 kilometrov na uro končne hitrosti, kar je za proge, na kakršnih dirkajo v tekmovanju Formula Študent zelo veliko. Poleg tega ima dirkalnik tudi zavidanja vredne pospeške, saj od 0 do 100 km/h pospeši v le 3,5 sekunde, bočni pospešek, ki ga dosegajo, pa lahko znaša tudi do 3G. Za primerjavo, športni avtomobil v ovinku doseže le okoli 1,2G.

 

Mariborski študenti upajo, da se bodo letos lahko udeležili treh evropskih dirk Formule Študent.

Aleš Ogrin